pregame-systeem

League of Legends gooit het pregame-systeem op de schop

Riot liet eerder deze week weten dat ze niet geheel tevreden waren met het huidige pregame-systeem als Runes en Masteries.

Runes en Masteries zullen worden samengevoegd tot één systeem.

Nadat Riot eerder deze week op de fora liet weten dat ze niet geheel tevreden waren met het huidige pregame-systeem als Runes en Masteries, heeft de ontwikkelaar van League of Legends nu aangekondigd dat ze het hele systeem gaan veranderen. Spelers zullen vanaf nu tijdens het kiezen van hun champion ook een Keystone Rune en bijpassende Augment Runes moeten kiezen.

Keystone Runes hebben net als Keystone Masteries in de huidige versie van League of Legends een grote impact en voorzien spelers van een gigantische buff op hun aanvalssnelheid of een fee die nabije teammaten kan voorzien van een schild. Ook Augment Runes geven bepaalde bonussen, maar deze zijn afhankelijker van je teamcompositie. Zo geeft Overheal je een schild als je heals ontvangt terwijl je levensbalk al vol zit. Alle runes zijn voor elke speler gratis beschikbaar, dus je hoeft er geen IP meer aan uit te geven.

Ook heeft Riot aangegeven dat ze enkele aanpassingen willen doen in het Honor-systeem. Na elk potje zal de game aan je vragen of je een van je teamleden Honor wilt geven, en je kunt spelers nu ook voor nieuwe activiteiten (zoals good shotcalling) waardering geven. Ook zullen spelers met hoge Honor exclusieve content krijgen. Het vernieuwde pregame-systeem en de Runes komen waarschijnlijk ergens deze herfst in een patch, maar Riot is van plan om het Honor-systeem al in patch 7.13 up te daten.