Patch 7.13 herziet het Honor-systeem volledig.
De nieuwste patch voor League of Legends is nu live. League of Legends patch 7.13 herziet het Honor-systeem volledig en brengt weer de nodige champion- en item-aanpassingen met zich mee. Ook zijn de speciale SKT-skins nu te koop in de game.
De champions die kleine aanpassingen ontvangen zijn Galio, Gnar, Kennen, Kha’Zix, Kindred, Maokai, Poppy, Rek’sai, Shaco, Trundle, Xayah en Rammus. De aanpassingen zijn voornamelijk gericht op het versterken of afzwakken van bepaalde skills, dus verwacht geen volledige reworks. Ook hebben bepaalde items wat aandacht gekregen, voornamelijk de jungle items voor tanks als Bami’s Cinder en Sunfire Cape.
In de store zijn de nieuwe SKT T1-skins te vinden. De skins zijn gemaakt ter ere van SKT’s overwinning tijdens de League World Championship vorig jaar. Zes spelers van het team, te weten bengi, Duke, Faker, Wolf, Bang en Blank, hebben elk een unieke skin voor een hero naar keuze ontvangen. Spelers kunnen in de store de speciale SKT-skins aanschaffen voor Olaf, Ekko, Syndra, Nami, Jhin en Zac. Tevens is er een speciale ward-skin beschikbaar ter ere van SKT-coach Kim “kkOma” Jung-gyun.
Het bovenstaande is een aangename toevoeging, maar vrijwel een gegeven bij elke nieuwe League of Legends-patch. De grootste verandering die patch 7.13 echter door zal voeren is de rework van het Honor-systeem. Voorheen was het zo dat je na een match je waardering kon laten blijken in één van vier categorieën. Behalve dan dat het uitspreken van waardering een goed gevoel achterlaat bij anderen miste het systeem impact en gaf het spelers weinig aansporing om Honor uit te delen of te verdienen. Met het nieuwe systeem probeert Riot spelers te belonen voor het ontvangen van Honor, waardoor goed gedrag gedurende een match je uiteindelijk zal belonen met gratis skins.
Aan het einde van een game worden alle spelers nu doorgestuurd naar het post game-scherm, waar je de mogelijkheid hebt om teamleden te eren in drie categorieën: Great Shotcalling, Stayed Cool en GG ❤ (nee, we verzinnen het niet). De eerste twee spreken voor zich, maar GG ❤ behoeft wat uitleg. Deze categorie is voor spelers die een positieve bijdrage hebben geleverd aan een game, zonder dat deze bijdrage te plaatsen valt in het hokje van de overige categorieën. GG ❤ kan dus gegeven worden aan een speler die iedereen op tijd weet te healen, maar ook aan iemand die positief bijdraagt aan de sfeer in een game door een goed gevoel voor humor.
Hoe meer Honor je ontvangt, hoe hoger je Honor level wordt. Nu stijgt je Honor sowieso als je deelneemt aan matches, maar een Honor van één of meerdere teamleden doet je sneller stijgen in level. Er zijn vijf levels die je kunt bereiken. Iedere speler start op level 2 en stijgt door te spelen en door Honor van teamleden te ontvangen. Als je je misdraagt en een andere speler een klacht indient, dan zak je. Op level 1 verdien je minder snel key fragments dan normaal, maar vanaf level 3 krijg je speciale End of Season rewards, een Flair voor je laadscherm en Honor Capsules.
Deze Honor Capsules ontvang je soms in plaats van een Key Fragment. Een capsule bevat sowieso twee of meer Key Fragments en met een beetje geluk ontvang je zelfs Champion Shards of enkele unieke Honor-skins, zoals Medieval Twitch of Grey Warwick. Zoals je ziet loont het dus om je goed te gedragen, niet alleen omdat andere mensen je dan meer waarderen.
Het nieuwe Honor-systeem is dan ook een welkome toevoeging en zal hopelijk goed gedrag in League of Legends-matches bevorderen. Hopelijk breidt Riot in de toekomst de lijst met categorieën uit, want de beschikbare drie zijn geen volledige afspiegeling van de nuttige bijdrages die teamleden gedurende een game kunnen leveren. Na de feedback op de invoering van dit systeem zal Riot ongetwijfeld aan de slag gaan om het nog beter te maken, dus de toekomst ziet er in ieder geval rooskleurig uit voor de League of Legends-community.