Ubisoft implementeert een veelgevraagde feature in de multiplayer.
In For Honor kon je na het spelen van een multiplayer-match direct doorstromen naar een volgend potje door in de lobby van de game te blijven zitten. Als te veel spelers de lobby echter verlieten ging de server geen vervangende spelers zoeken en moest je zelf ook de lobby verlaten om een nieuwe game te vinden. Een kleine handeling misschien, maar voor een game die zich voornamelijk focust op de multiplayer had dit systeem wel beter uitgewerkt kunnen worden. For Honor krijgt Join in Progress-feature toegevoegd, wat matchmaking in For Honor een stuk soepeler zal maken.
De Join in Progres-feature zorgt er in essentie voor dat de servers van de game zelf op zoek gaan naar nieuwe spelers om leegstaande lobbies te bevolken. Zo kunnen spelers dus na een game in de lobby blijven wachten op een nieuwe game, terwijl de servers op zoek gaan naar nieuwe spelers om eventuele lege plekken op te vullen.
De feature werd enkele maanden geleden al in de game gestopt in de 1.06-update, maar was toen nog niet geactiveerd. Of de servers snel in staat zullen zijn om nieuwe spelers te vinden of dat je alsnog beter af bent door gewoon zelf een nieuwe lobby te zoeken moet nog blijken, maar de toevoeging van de Join in Progress-feature is in ieder geval een stap in de goede richting.