Het lijkt erop dat de maps behoorlijk gebalanceerd zijn.
In een forumpost op Battle.net heeft game director Jeff Kaplan de Overwatch win-rates van alle maps in Quick Play vrijgegeven. Het gaat om de statistieken voor de Assault- en de Escort-modi op zowel Attack als Defense voor alle maps in de periode mei-juli 2017. De Overwatch win-rates cijfers zien er als volgt uit:
– Hanamura: Attack 49.79%, Defense 50.21%
– Horizon: Attack 54.50%, Defense 45.50%
– Temple of Anubis: Attack 49.92%, Defense 50.08%
– Volskaya: Attack 49.76%, Defense 50.24%
– Eichenwalde: Attack 46.13%, Defense 53.87%
– Hollywood: Attack 49.91%, Defense 50.09%
– King’s Row: Attack 50.14%, Defense 49.86%
– Numbani: Attack 49.40%, Defense 50.60%
– Dorado: Attack 49.66%, Defense 50.34%
– Route 66: Attack: 49.94%, Defense 50.06%
– Watchpoint: Gibraltar: Attack 50.13%, Defense 49.87%
Zoals je kunt zien verschillen de meeste maps vrij weinig van elkaar. Op de nieuwere maps als Eichenwalde en Horizon verschillen Attack en Defense nog het meeste van elkaar, maar nergens is het verschil veel groter dan vijf procent. Het lijkt er dus op dat Overwatch in Quick Play behoorlijk gebalanceerd is en dat er geen significante voordelen zijn voor Attack of Defense.
Op dezelfde forumpost liet Kaplan weten dat het team niet van plan is om drastische veranderingen door te voeren op de ‘ongebalanceerde’ maps Eichenwalde en Horizon. Volgens hem ervaren spelers iets als gebalanceerd als de verhoudingen tussen Attack en Defense al rond de 60/40 liggen, dus met een verschil van vijf procent lijken drastische veranderingen voorlopig niet nodig.