Bugs zullen niet langer je game verpesten.
Een paar maanden terug gebeurde er iets vreemds in een NA LCS-matchs tussen League of Legends-teams FlyQuest en Cloud 9. Tijdens de match vond er een bug plaats in de game, maar in plaats van te stoppen om de game te fixen spoelde het spel terug naar het exacte moment voordat de bug optrad, waardoor beide teams gewoon verder konden gaan. Deze functie werd eerder niet gebruikt in League of Legends en leek daarna ook te verdwijnen, maar nu heeft Riot bevestigd dat ze binnenkort zullen beginnen met het wereldwijd testen van de zogenaamde Chronobreak rollback-technologie.
Eerder liet Riot in een zeer technische blogpost wel weten dat er aan Chronobreak gewerkt werd, maar nu heeft het PR-team bevestigd dat Chronobreak extensief getest wordt en dat de ontwikkelaar van plan is om de technologie in de game te implementeren.
Ook al hoop je als (prof)speler niet dat je game ooit vastloopt, de toevoeging van deze technologie zorgt er in ieder geval niet voor dat je een match voor langere tijd moet pauzeren. Vooral voor professionele matches zal de Chronobreak-technologie van groot belang zijn, want er zijn gevallen bekend waar matches bijna een dag lang duurden omdat er een bug was opgetreden.